Jan 29, 2009

PPIK PGA,UluKinta Perak

Pusat Perkhidmatan Ilmu Komuniti Ulu Kinta
Pusat ini mula beroperasi pada awal Tahun 2007. Pada ketika itu pusat ini di selia oleh Cik Nurnozihan Binti Mat Isa. Setelah berkhidmat selama hampir 2 tahun tempat beliau seterusnya diganti oleh Puan Nur Azra Binti Abdul Jamil.Berkhidmat dari September 2008 hingga sekarang.


OPERASI BERMULA
Pemasangan perabot dan peralatan komputer mula beroperasi pada bulan November dan pada akhir bulan November 2008,PPIK PGA boleh beroperasi sepenuhnya. Namun disebabkan lokasi PPIK ini terletak di dalam kemtomen/markas PGA, segala operasi terutama yang melibatkan penggunaan bangunan perlu mendapat kelulusan dari Komander yang memerintah Kem ini. Sub Inspektor Tan Chin Buwin yang merupakan setiausaha dan connector bg PPIK PGA telah menyiarkan buletin untuk memohon kebenaran memulakan operasi di PPIK. Dalam tempoh tersebut saya juga mula melakukan hebahan secara lisan kepada jiran tetangga mengenai pembelajaran komputer secara percuma yang di tawarkan PPIK dan mendapat respon yang baik.

Beginilah keadaan ppik saya ketika perabot dan komputer mula dipasang.

Setelah menulis surat kepada pihak yang 'terlibat', pada 19hb Feb 2009 ini saya akan menghadiri mesyuarat Agong PERKEP Briget untuk memperkenalkan PPIK ini secara rasmi. Di harap PPIK ini akan lebih giat beroperasi di masa hadapan.

0 comments:

Post a Comment

free counters